20071103

Starcraft 2 ve Command & Concquer 3 arasındaki benzerlikler

Starcraft 2 açıklanmadan önce oynamaya başladığım C&C 3, önceki "Tiberium" serisine göre çok fazla değişiklik olmayan, güzel grafikli, bol yeni üniteli ancak gameplay açısından hiçbir yenilik getirmedi. Zaten Nod kısmının ortasını geçtikten sonra sıkılıp bıraktım. Oyunun ara videolarında baya ünlüler oynuyor ama bu da öyle çok bir özellik katmıyor.

Oyunda GDI ve Nod kardeşliği her zamanki gibi global dominasyon için deliler gibi savaşıyorlar. Kane yine ölmemiş. İki tarafında senaryosunun orta yerlerinde, GDI, Nod 'un tiberium kullanan silahları ürettiği büyük bir yeraltı deposuna ion cannon ile saldırıyor. Sonuçta büyük bir patlama oluyor ve çok geniş bir alana tiberium yayılıyor. Bu da tümüyle tiberium 'a bağlı olan Skrin adlı uzaylı bir ırkın dikkatini çekiyor.

Skrin ırkı konsepti Protoss 'a çok benziyor. Güç kalkanları, carrier ve interceptor kılıklı hava gemileri vs. Bunları gördüğümde Starcraft 'in Protoss 'undan etkilendiklerini düşündüm. Tabii yenilikler de var. Orasından burasından kollar çıkan dev robotlar, mothership denen ve çok güçlü ama yavaş, zor yapılan acaip bir hava gemisi gibi.

Tam bu oyundan sıkılmış ve bırakırken "Hell, it's about time" diye starcraft2.com açıklandı, ilk teaser yayınlandı, heyecanlandık ve derken ilk gameplay video su geldi. Şu 20 dk lık uzun video. Protoss 'un yeni modelleri, yeni eklenen üniteleri her nasılsa C&C 3 'dekilere aşırı benziyor. stalker, colossus 'un çok benzerleri Skrin ırkının kara gücünde var. hava gücünde ise mothership farklı özelliklerde olsa bile yine Skrin 'inkine çok benziyor. Belki bunlar sadece tesadüf ama iki rakip oyundaki bu kadar benzer görüntüler insanı düşündürüyor. Starcraft 2 önce çıkmış olsa normal karşılardım. Ama Starcraft 2 'de açıklanan birimler ve araçlarda bu kadar benzerlik olması biraz rahatsız edici.

Ama bütün bunlara rağmen SC2 'nin C&C 3 'den çok daha keyifli ve oynanır olacağına eminim.

Küçük eski dostumuz: Observer

Bugün eski dostumuz observer 'ın da Starcraft 2 Protoss filosunda yer alacağı açıklandı. Herhangi bir silahı olmayan bu görünmez ufaklık orjinal Starcraft 'de bizi sürpriz saldırılardan kurtarırdı. Zerg 'in lurker ları, Protoss 'un dark templar 'ları ve Terran 'ın wraith ve ghost 'larına karşı Protoss severler olarak en etkili araçlarımızdan biriydi. Yine sürpriz saldırılar yapmak için karşı oyuncunun üssünü de bu araçla izlerdik. Modeli tümüyle değişmiş olmasına rağmen herhangi bir ekstra yetenek getirilmemiş.


20071101

Immortal

Orijinal Starcraft 'ın savaşta ölen zealot 'ların yeniden hayata döndürülmesi ile ortaya çıkan örümcek benzeri dragoon 'ları artık yok. Onun yerine daha gelişmiş immortal geldi. Hem havaya hem karaya uzaktan vurabilen bu aracın öncekinin aksine her seferinde ateşlediği iki phase disruptor 'ı bulunuyor. Ayrıca güçlü silahlara karşı da bir güc kalkanı özelliği gelmiş. Bu kalkan siege tank atışlarını durdururken, marine 'lerin silahlarına karşı etkisiz.



Görüntü olarak dragoon 'a oldukça benzeyen bu araçların amacı düşmanın uzaktan saldıran araç/adamlarını engellemek, siege tank, reaver gibi zealot 'ları birkaç atışda ortadan kaldıran silahların da ateşlerini üzerlerine çekerek, zealot 'ların yakına girebilmelerini sağlamak. Tabii sağladıkları havaya karşı destek de cabası.