20071103

Starcraft 2 ve Command & Concquer 3 arasındaki benzerlikler

Starcraft 2 açıklanmadan önce oynamaya başladığım C&C 3, önceki "Tiberium" serisine göre çok fazla değişiklik olmayan, güzel grafikli, bol yeni üniteli ancak gameplay açısından hiçbir yenilik getirmedi. Zaten Nod kısmının ortasını geçtikten sonra sıkılıp bıraktım. Oyunun ara videolarında baya ünlüler oynuyor ama bu da öyle çok bir özellik katmıyor.

Oyunda GDI ve Nod kardeşliği her zamanki gibi global dominasyon için deliler gibi savaşıyorlar. Kane yine ölmemiş. İki tarafında senaryosunun orta yerlerinde, GDI, Nod 'un tiberium kullanan silahları ürettiği büyük bir yeraltı deposuna ion cannon ile saldırıyor. Sonuçta büyük bir patlama oluyor ve çok geniş bir alana tiberium yayılıyor. Bu da tümüyle tiberium 'a bağlı olan Skrin adlı uzaylı bir ırkın dikkatini çekiyor.

Skrin ırkı konsepti Protoss 'a çok benziyor. Güç kalkanları, carrier ve interceptor kılıklı hava gemileri vs. Bunları gördüğümde Starcraft 'in Protoss 'undan etkilendiklerini düşündüm. Tabii yenilikler de var. Orasından burasından kollar çıkan dev robotlar, mothership denen ve çok güçlü ama yavaş, zor yapılan acaip bir hava gemisi gibi.

Tam bu oyundan sıkılmış ve bırakırken "Hell, it's about time" diye starcraft2.com açıklandı, ilk teaser yayınlandı, heyecanlandık ve derken ilk gameplay video su geldi. Şu 20 dk lık uzun video. Protoss 'un yeni modelleri, yeni eklenen üniteleri her nasılsa C&C 3 'dekilere aşırı benziyor. stalker, colossus 'un çok benzerleri Skrin ırkının kara gücünde var. hava gücünde ise mothership farklı özelliklerde olsa bile yine Skrin 'inkine çok benziyor. Belki bunlar sadece tesadüf ama iki rakip oyundaki bu kadar benzer görüntüler insanı düşündürüyor. Starcraft 2 önce çıkmış olsa normal karşılardım. Ama Starcraft 2 'de açıklanan birimler ve araçlarda bu kadar benzerlik olması biraz rahatsız edici.

Ama bütün bunlara rağmen SC2 'nin C&C 3 'den çok daha keyifli ve oynanır olacağına eminim.

0 comments: