20080708

Blizzard WWI 2008 'den Starcraft II izlenimleri

Bütün bu fotoğraftakiler Starcraft II Demo oynuyor. Biz de kısa zamanda oynayabilmeyi umuyoruz.


Blizzard 'ın WWI 2008 (World Wide Invitational) geçenlerde bitti. Katılanlardan Starcraft II oynayanların Protoss ve Zerg ile ilgili yorumları:

Irklardaki farklılıkların dışında, oyun sisteminde de ciddi farklılıklar var. Oyuna artık 6 işçi ile ve 2 tane Vespene gayzeri ile başlıyoruz. Gaz çok daha hızlı bitiyor, ancak Protoss 'un Vespene Assimilator binasında "renew" yani "yenileme" özelliği bulunuyor. Mineralde eskisi gibi 8 'er değil, 5 'er geliyor.

Protoss ırkı genel olarak olay aynı. Az, pahalı, ama güçlü üniteler. Zerg 'in hızlı çıkışına karşı hala en iyi savunma zealot ve phase cannon üretmek. Cybernetics Core yapıldıktan sonra stalker ve nullifier yapılabiliyor. stalker, blink yeteneği olmadan da çok bir işe yaramıyor. nullifier en baştan force field ve anti-gravity özellikleri ile geliyor, bir geliştirme gerekmiyor ve uzaktan kullandıkları zayıf bir silahı da var.

Eğer stalker ve nullifier yerine daha çok zealot yapılacaksa "charge" özelliğini geliştirmek çok akıllıca. Bu özellik Brood War 'daki Citadel of Adun 'dan yaptığımız hız geliştirmesinden çok daha etkili. Zealot hedefini çok hızlı bir şekilde bir anda yakalıyor. Böylece kovaladığınız üniteleri anında yakalayabiliyorsunuz. Bu Zerg 'in hız geliştirmesi yapılmış zergling 'lerine karşı büyük bir avantaj. Ayrıca Terran marine gibi uzaktan ateş eden ünitelerden yaklaşana kadar alınan zararı azaltıyor.

Gateway 'lerle ilgili ciddi bir geliştirme bunları Warpgate 'lere çevirebilmek. Saldırı yaparken phase prism ile rakibin işçilerine gidip bir anda ortalarına ünitelerinizi çıkarabiliyorsunuz. Psi Field 'i kurduktan 5 saniye sonra da yeni ünitelerinizi buraya getirebiliyorsunuz.

dark templar yapmak artık observer yapmaktan daha hızlı, bu yüzden dikkatli olmak gerekiyor.

WWI 2008 'deki oyunların hepsi 20 dakikaya limitli imiş. Bu yüzden çoğu ünitenin çoklu oyunlardaki etkisini görülememiş. Tier 1 üniteler baya geliştirildiği için artık daha yüksek ünitelere gitmektense düşük üniteleri çoğaltmak daha iyi bir strateji gibi görünüyor.

Protoss 'un bir üsse arkadan girmesi oldukça kolaylaşmış ve tehlikeli bir hale gelmiş. Colossus yürüyerek zaten girebiliyor, ayrıca Warp özelliği de bu konuda çok ciddi bir avantaj. Çoklu oyunlardaki zaman limitinden dolayı WWI maçlarında oldukça az hava ünitesi görülmüş. Carrier artık 7 interceptor ile çıkıyor. Herhangi bir geliştirme gerekmiyor. Zaten çoklu oyunda carrier yapabiliyorsanız, oyunu kazanmışsınız demek oluyor.

Ve çok merak edilen mothership; neredeyse olduğu gibi işe yaramaz. Bütün yetenekleri ile geliyor ancak Nexus 'tan çıktığı ve çoook yavaş olduğu için rakibin üssüne ulaşması çok fazla zaman alıyor. Muhtemelen Brood War 'daki reaver 'dan bile yavaş.